Deirdre Riordan Hall: Sugar


Író: Deirdre Riordan Hall
Cím: Sugar
Oldalszám: 320
Kötéstípus: puha táblás
Kiadó: Könyvmolyképző

Fülszöveg
Én ​vagyok az a kövér, félig Puerto Ricó-i, félig lengyel lány, aki úgy érzi, nem találja a helyét sem a saját bőrében, sem sehol máshol.

Sugar Legowski-Gracia nem volt mindig kövér, de tizenhét éves korára ez megváltozott. Ugyan nem annyira terebélyes, mint a mamája, aki hatalmas mérete miatt hónapok óta nem tudott kikelni az ágyból. Nem is annyira ormótlan, mint a bátyja, Görény, akibe több aljasság szorult, mint háj, és ez mindent elárul a természetéről. Sugar pont annyira túlsúlyos, hogy durva sértegetések céltáblája legyen, bármerre is jár: boltban, utcán vagy az iskolában.

Sugar találkozik Evennel – és nem Evannel, ahogy félig analfabéta apja helytelenül megadta a fia nevét a születési anyakönyvi kivonatán –, és megtapasztalja, milyen az, amikor valaki nem a testét, hanem őt magát látja. Valószínűtlen barátságuknak köszönhetően Sugar életében először megengedi magának azt a luxust, hogy a jövőre is gondoljon. A jövőre, amit nem árnyékol be a saját testéről alkotott képe, sem az anyja sértegetései. Sugar hamarosan válaszút elé kerül: döntenie kell, hogy azzá a lánnyá válik-e, akit Even segítségével felfedezett önmagában, vagy felhagy a küzdelemmel, és elfogadja azt a szerepet, amibe a családja és az eddigi élete kényszerítette.

Kövesd a sorsát!

Értékelés

Érdekesség: a srácnak pont olyan
 motorja van, mint amilyen
az én pulcsim. :D 
Mázlistának érzem magam. :D
Újabb elolvasott könyv, újabb értékelés. Nagyon jó érzés megint újra írni, hisz nem mindig van olyan könyv, amit képes vagyok elolvasni. De most eldöntöttem, hogy jobban rá fogok állni a Könyvmolyképzős könyvekre, hiszen tőlük bármit olvasok az csakis jó lehet. Ehhez a könyvhöz a Könyvfesztiválon sikerült hozzájutnom, méghozzá zsákbamacska formájában. Ráadásul sikerült kitalálnom, hogy a leírás ezt a könyvet rejti. "A szépség belülről fakad." - Valahogy ebből éreztem, hogy a Sugar lesz az. Igaz, én már régóta vágytam erre a könyvre, így biztos voltam benne, hogy ezt a zsákbamacskát nem hagyom ott. De most már egy kicsit a könyvről is mesélnék...
A fülszöveg alapján ugyan megismerjük nagyjából Sugar alaptörténetét. Azonban a könyv valójában sokkal komolyabb dolgokat tartogat magában.


Miután Sugar édesanyja lesérül, fekvőbetegnek kezdi el hinni magát és ezáltal kihasználja a lányát, csúnyábban mondva csicskáztatja. Ő takarít, mos, főz és ha ez nem lenne elég egyáltalán nem becsülik meg őt. Sőt a testvére csak rátesz erre az egészre egy nagy lapáttal. Ezek által Sugar állandóan eszik, hogy megnyugodjon és elnyomja a gúnyolódásokat is, amit a családjától és az iskola diákjaitól kap. Ugyan a történet eddig szomorúnak hat, de Sugar életében megjelenik Even, a motoros Even, aki nagy port kavar az életében, jó értelemben. Ám vajon Sugarra még ezen kívül mi várhat? Vajon sikerül megmenekülnie a családjától? 


Képtalálat a következÅ‘re: „motorbike beat gif”Meg kell jegyezzem nagyon régen olvastam már vörös pöttyös könyvet, mivel úgy éreztem, hogy a rubin pöttyösök sokkal inkább hozzám valóak. Rázós regényekből is olvastam egy-kettőt, de mostanában a lélek sem visz hozzájuk, mivel egyszerűen a szívem csak az aranyosat és a romantikusat képes most befogadni. Most viszont, ahogy voltam a Könyvfesztiválon nagyon jó érzéssel töltött el ez a pár könyv, valamint a történetet közel is éreztem magamhoz, a motorosok is nagyon közel állnak a szívemhez.
Tehát bele is kezdtem a történetbe, amit simán kitudtam volna végezni két nap alatt, csak dolgom volt, így ez négy napra tolódott ki. Nagyon jó érzés volt egy kicsit visszajönni a vörös pöttyösök világába, hiszen végre újból szembesülhettem olyan problémákkal, amik engem is sokat bántottak. Na meg hát én is csak egy tinédzser vagyok, így ezekbe a történetekbe az ember jobban odatudja magát képzelni. Olyan aranyos is volt a történet, na meg teljesen odavoltam Evenért, ahogyan Sugarról vélekedett. Őszintén bekönnyeztem egyes részeknél és még a végén is. (Aznap mikor kiolvastam ötször is.) Ráadásul pont láttam egy motort is, én meg így: Even?
Szívbemarkoló és egyszerre áll fel a szőr a hátadon. Hihetetlen egy történet, amit tényleg nem lehet nem ajánlani, hiszen ez az egész történet tanulságos, megható, és aranyos. Vörös pöttyös fanok ezt tényleg ne hagyjátok ki!

SPOILER! 

Ugyan a történet nem teljesen boldogan végződik, de még is! Hiszen hiába törtem össze, amiért Even már nincsen közöttünk, attól még mosolyt csal az arcomra és a szívemben fog élni az emléke. Tudom, úgy beszélek mintha ő valós lenne, de valahol a világban vagy az angyalok között létezik valahol Even. Nagyon sajnáltam mikor ez történt, de ennek a történetnek ez a sors íródott. Even levelei annyira aranyosak voltak, és annyira sajnáltam, hogy ezeket nem tudta Sugarnak elmondani.



Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések