Hajdú-Antal Zsuzsanna: Léggömbök

Író: Hajdú-Antal Zsuzsanna
Cím: Léggömbök (Léggömbök 1.)
Oldalszám: 270
Kötéstípus: kartonált
Kiadó: Ciceró kiadó

Ekkor kezdődött minden. Ekkor kezdődött az életem.

A nehezen barátkozó Dorka (becenevén Indián) egy szűkös panellakásban él nagyhangú édesapja és túlérzékeny édesanyja egyetlen gyermekeként, míg osztálytársa, a hideg jómódban felnövő, szelíd Matyi életének legnagyobb eredménye, hogy alacsony termete ellenére a középiskola legjobb kosarasaként tartják számon.
Dorka és Matyi szerelme viharos erővel csap le mindkettejükre, és Dorkának nem csak meg kell tartania Matyi súlyos titkát, de hamarosan szembe is kell néznie a felnőtté válás nehézségeivel.

Hajdú-Antal Zsuzsanna szívszorítóan szép első regénye, amely John Green és Gayle Forman nyomdokain halad, biztosan nem fogja hidegen hagyni egyetlen olvasóját sem.

Értékelés 

Köszönöm szépen a recenziós példányt a kiadótól!

Mikor a könyvet választottam előtte belenéztem az interneten, hogy még is, hogyan kezdődhet. És engem megfogott, úgy gondoltam, hogy ami az elején van arról fog szólni, az lesz a középpontban, de ez nem úgy lett, hanem egy teljesen más történetet kaptunk. Letisztáznám, hogy nem olvastam végig a könyvet, még 20 oldal maradt belőle, de erre majd még később kitérek.
Emlékszem nem nagyon akartam belekezdeni először a történetbe, mert hogy ez meg fog siratni engem (eleje), ezért is szerintem állt a polcomon egy darabig. Aztán mondom jó belekezdek, egy ideig még nem is volt olyan rossz, aztán így minden a fejembe csapott, úgy azt hiszem egyszerre. Nem akarom elvenni senki kedvét a regénytől, tényleg vannak benne komoly témák, és volt, hogy azért én is elérzékenyültem azon a bizonyos részen, de annyira nem jöttek be a szereplők. Valamint én nem gondolnám, hogy ennyire ellenséges lenne minden tini. Most ha kellene mondanom egy -két konkrét példát, nem hiszem, hogy az összes eszembe jutna, csak az érzése, hogy nem tetszett. Egyetlen egy dolog, ami nagyon megmaradt bennem, még mindig feljön a fejembe, hogy: ezzel lehet viccelni? Ez volt az én legnagyobb problémám az egészben. Egy ideig olvasgattam, és utána nem tudtam a kezembe fogni, hogy rávegyem magam az elolvasására, ezért maradt még kereken húsz oldal. Nem tudom, hogy valaha befogom-e még fejezni ezt a könyvet, nem fogadnék rá, de láttam, hogy sokaknak tetszik a történet. Sajnos nekem nem, és elkeserít a tudat, hogy egy magyar íróról kell ezt írnom, mert körülbelül már csak magyar regényeket olvasok, és annyira nem szerettem volna megírni ezt az értékelést, de muszáj volt. Már egy jó ideje húzogattam ezt.

De most ha te szereted az ifjúsági történeteket, és a komolyabb témákat, akkor ezt a könyvet most neked ajánlom, és remélem neked tetszeni fog, hogy még a folytatást is szívesen a kezedbe veszed majd! 



Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések