Habsburg Book Tag

A taget Bookworm's Bookshelf c. blogon találtam, és ha már idén ennyire belejöttem a book tagekbe, akkor ezt miért hagynám ki?:D. Ha ti is kedvet kaptatok hozzá, akkor bátran lássatok neki!:)  


1.) I. Ferdinánd (1503-1564): Az ő neve Magyarország három részre szakadásához (is) köthető. Azt már kevesebben tudják, hogy hosszú évekig használt közigazgatási rendszert hozott létre. Talán ez a „legszárazabb” tananyag vele kapcsolatban. Tehát melyik a legunalmasabb könyv, amit eddig olvastál?

Emma Knight: Az eskütevő
Körülbelül semmi nem történk a történetben... Nem lett egy kedvenc az biztos, de lehet valakinek megtetszik:D

2.) II. Miksa (1527-1576): „Kakukktojás” volt a családon belül, protestáns nézeteket vallott, és igazi művészlélek volt. Nem igazán tudott megfelelni a vele szemben támasztott elvárásoknak. Sokszor ingatag volt a véleményét illetően. Melyik az a könyv, aminek megítélésében bizonytalan vagy?

Elle Kennedy: The Mistake - A baklövés (Off-Campus 2.)
Igazság szerint szerintem rossz időben olvastam a könyvet, vagy én nem tudom, de nem úgy hatott a második kötet, mint az első. Nem véletlenül nincs róla értékelés: nem az, hogy negatív lett volna az értékelés, de úgy éreztem, hogy nem tudtam rendesen eldönteni magamban, hogy most mit is éreztem a könyvvel kapcsolatban, ezért inkább kihagytam. Természetesen várom a sorozat folytatását:)

3.) Mátyás (1557-1619): Nagyon későn nősült meg, ötven felett, szóval nem siette el a dolgokat. Melyik az a könyv, aminek az olvasását régóta halogatod?

V. E. Gabriel: Lélekbéklyó
Laurelin Page: Fixed on you

4.) I. Lipót (1640-1705): Egy ideig sikerült abszolút uralkodóként érvényesülnie a Magyar Királyságban, noha íratlan alkotmányunk ezt tiltotta. Melyik az utolsó három hónapból az a könyv, ami a kedvenced, vagyis „mindent visz”?

Tabitha Suzuma: Forbidden - Kimondhatatlan
Gabriella Eld: Emlékek Jordan számára
Ez a két könyv mindent visz, bátran ajánlom mindenkinek:)

5.) Mária Terézia (1717-1780): Nagyon sokat tett az oktatásért. Ezért a kérdés, hogy melyik az a kötelező olvasmány, amit nyugodt szívvel ajánlanál bárkinek?

Egyiket sem, mivel én egyetlen egy kötelező olvasmányt sem olvastam el. Sajnos, ami nem érdekel azt nem igazán szoktam erőltetni:D

6.) II. József (1741-1791): Jelentős rendeletei és intézkedései mellett elterjedt róla, hogy rettentően szeretett spórolni. Melyik könyvre költöttél a legkevesebbet? (Nyilván az ingyenes és ajándékkönyveket kívül.)

Recenziókat nem beleszámítva, Miklya Anna: Dühös Nemzedék. Coopban vettem, mindössze 590 forintért vettem.:D

7.) Erzsébet királyné (Sissy, 1837-1898): Életmódját tekintve jelentősen megelőzte a századot, amiben élt. Rendszeresen lovagolt, tornázott. Tehát melyik az a könyv, ami mostanában megmozgatta a fantáziádat?

Természetesen Gabriella Eld: Emlékek Jordan számára c. könyve, aminek már alig várom, hogy olvashassam a folytatását, mert egyszerűen fantasztikus <3

8.) Erzsébet királyné (Sissy, 1837-1898): Mivel ő a kedvencem, megérdemel egy ráadást. :) Köztudott volt, hogy nagyon szerette a magyarokat. Az udvarhölgyei között is voltak néhányan. Itt egyszerűen kedvenc magyar szerzőkre, illetve kedvenc magyar könyvekre vagyok kíváncsi!

Kalapos Éva: Massza
Gabriella Eld: Emlékek Jordan számára
Ez a két kedvenc magyar könyvem, amit hát mindenkinek kötelező elolvasnia!<3

9.) Rudolf főherceg és a szeretője Mary Vestera (1858-1889, 1871-1889): Valószínűsíthetően együtt lettek öngyilkosok Mayerlingben. A trónörököshöz pedig nagy reményeket fűztek. Melyik az a dráma, vagy drámai történet, amelyiken nagy hatással volt rád?

Colleen Hoover: Hopelless c. könyve. Igaz szétfacsarja a lelked, de muszáj. Kihagyhatatlan.

10.) Ferenc Ferdinánd főherceg és a felsége, Zsófia (1863- 1914, 1868-1914): 1914-ben Szarajevóban merénylet áldozatai lettek. Ennek kapcsán ki az a szereplő páros, akit szívesen likvidálnál?

A befejezetlen olvasmányomból, a Gyönyörű Sorscsapásból Travis és Aby. Ki nem állhatom őket.:D

Az én kihívottjaim: @christine, @Linszyy, @Lfangirl9

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések