„Az Ikercsavar Krónikák eredeti hősei biza nők voltak...” - Interjú Gabriella Elddel

Egy újabb interjút hoztam nektek, nem más, mint Gabriella Eld írónővel, akit az Ikercsavar Krónikák c. trilógiájáról kérdeztem.:) Fogadjátok sok szeretettel!❤


Mikor kezdtél el írni és miért?

Az első sztorim, amit papírra is vetettem, az olyan kilencéves korom körül történhetett, de mindig tele volt karakterekkel (nem is sztorikkal) a fejem.

Mi ad ihletet az íráshoz?

Fák, erdők, tavak (kizárólag fákkal) és hasonló aeshtetic dolgok leginkább. :D De a természet nagyon meg tud ihletni.

Szoktál zenét hallgatni írás közben? Ha igen, akkor milyen számokat?

Legtöbbször igen, ritka az a (krízis) helyzet írás közben, amit már zene nélkül kell megoldanom. Leginkább alternatív zenéket hallgatok (100%-ban relatív), de a komolyzenétől kezdve a folk-rockig van minden.

Miért pont fantasy műfajban kezdtél el írni?

Mert úgy gondoltam, hogy én imádnám azt a fantasyt, mint műfajt. Arról, hogy rossz könyveket írtak és fordítottak bele (de legalábbis sokat), arról a műfaj nem tehet. Szóval lévén, hogy senki nem írta meg azt, amit olvasni akartam, így elkezdtem saját fantasyt írni.

Más műfajban is szívesen kipróbálnád magad?

Természetesen, de sose nyúlnék a tiszta valósághoz. Az nem volna az én világom. 

Ikercsavar krónikák trilógiádhoz, miként jött az ötlet?

Először kitaláltam a nevet, aztán kitaláltam a sztorit és megírtam a történetet. Aztán pár évvel később rájöttem, hogy lapos és halott, na akkor újraírtam az egészet és nagyjából így született meg a jelenlegi Ikercsavar Krónikák abban az állapotában, ahogy az olvasókhoz is eljutott. Egyébként az újraírási folyama maga azzal kezdődött, hogy láttam egy szarvas-cosplayt (a legjobb sztorik úgy így kezdődnek, na) a neten, és rájöttem, hogy a főszereplőmnek agancs kell. Szóval az agancsos fiú köré húztam egy új világot. 

Nehezen alakultak meg a szereplők személyiségei?

Abszolút könnyen. Hárman már kiforrottan jöttek, hiszen őket korábban kreáltam (Robin, Owen és Gok), a többiek pedig utánuk „születtek”. Nálam a karakterek saját személyiséggel, döntésekkel és habitussal rendelkeznek, szóval nekem momentán beleszólásom sincs, hogy milyenek lesznek: én csak külsőt kreálok nekik, ők töltik ki magukat személyiséggel, érzésekkel etc.

Melyik szereplőddel tudnál a legjobban azonosulni?

Részenként változik. Az első részből talán Gokkal és Jordannel, a másodikban folyamatosan változik, de a harmadik részben kissé Jordan és Robin felé húz a szívem, bár mindenkiben ott vagyok, szóval nem könnyű dönteni.

Láttam facebookon, hogy az ikrek eredetileg nők lettek volna. Miért változtattad meg a nemüket?

Az Ikercsavar Krónikák eredeti hősei biza nők voltak (Britany, az első rész ex-hősnője még az Emlékek Jordan számára regényben is megjelenik). A történet nagyrészt Merkator és Robin kalandját mesélte el, amiben elég sok visszautalás is van a jelenlegi történetben, viszont akkor Jordan és Rio még sehol sem voltak abból a történetből, így amikor befejeztem és újra átnéztem, rájöttem, hogy nem rossz ez, nem rossz, de nem is jó, szóval fel kellene dobni valahogy az egészet.
Tehát nem az ikrek nemét változtattam meg, hanem teljesen új karaktereket alkottam a helyükbe, amik nem is hasonlítottak az a lány-elődjeikre. A személyiségük teljesen más lett, mint anno a lányoknak, és teljesen másképpen viszonyulnak egymáshoz (a lányoknak elmérgesedett viszonyuk volt és feketén-fehéren gyűlölték egymást). Minderre azért volt szükség, mert ezeket a lányokat nem tudtam elképzelni egy síkuras-agancsos-mezítlábas sztoriban. Ide srácok kellettek. 

Szeretted volna kiadatni első perctől fogva, vagy csak magadnak szántad a történetet?

Mindig szerettem volna, hogy másokhoz is eljusson.

Úgy tudom, hogy három részesre tervezed Jordanéket. Tudható már hogy mikorra várható?

Még nem tudok semmi biztosat mondani, mindenesetre küldöm a türelem-morzsákat az olvasóimnak. <3

Dolgozol valamilyen más regényen?

Ó, igen, bizony ám.

Miről fog szólni, vagy ez még titok?

Titok. Minden titok, amit írok, ameddig nem kerül ki a könyv a nyomdából.

Milyen tanácsot adnál a kezdő íróknak?

Írjatok, akkor is, ha fáj, és nem megy, és minden rossz. Főleg akkor írjatok és ne bízzatok a munkátokban.

Kép forrása: Gabriella Eld facebook

Innen is szeretném megköszönni Gabi, hogy elvállaltad az interjút!<3 Ezen a linken tudjátok elolvasni az első részről alkotott véleményemet:)

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések