Interjú M. G. Brownnal, a Kavargó Rózsaszirmok szerzőjével

M. G. Brown írónővel már az Illegális Pdf letöltéses bejegyzésben, valamint a könyveiről szóló bejegyzésekben találkozhattatok a nevével, most azonban meginterjúvoltam. (Sose elég a Kavargó Rózsaszirmokból, és az írónőből;))

Mióta kezdtél el írni, és miért?

Ahogy megtanultam írni, valahogy magától értetődőnek jött a dolog, hogy elkezdek saját kis
történeteket kreálni. Először inkább vicces verseket írtam, a játékaimról, a barátaimról, és így tovább. Aztán az évek során valamikor, valahogy, felhagytam a versírással. Azt hiszem, talán ekkortájt kezdtem el írni az első regényemet. Ez 2007-2008 környékén lehetett.

Miért pont fantasy kategóriában kezdtél el írni?

Azt hiszem, még mindig nem nőttem ki a gyerekcipőből, és talán soha nem is fogok. A fantasy felnőtteknek szóló mese, én pedig imádom a meséket és a varázslatos dolgokat. De a születőben lévő regényem a Kavargó Rózsaszirmokkal ellentétben, nem fantasy lesz. Kíváncsi is vagyok, hogy mennyire fekszik nekem egy másik stílus.

Már várom. Honnan merítesz ötletet a könyveidhez?

Igazából, egyszer csak berobban az agyamba a sztori, és muszáj kiírnom magamból. De a csatajeleneteket például úgy szoktam megírni, hogy futok, közben zenét hallgatok, és összerakom a képeket úgy, mintha egy film kockáit pakolgatnám egymás mellé. Ezzel ellentétben például a szerelmes jeleneteket csak csöndben, nyugalomban és általában sötétben szoktam írni. Szóval, már van egy jól kifejlesztett technikám, ami megkönnyíti a dolgomat.

Miért pont magánkiadóhoz mentél?


Ennek két oka van. Az első, hogy ha létezik a világon türelmetlen ember, akkor az én vagyok. Képtelen lettem volna kivárni, hogy egy hagyományos kiadó kiadja a könyvemet. A másik okom pedig az volt, hogy eléggé önfejű vagyok. Nagyon nem szeretem, ha belekotnyeleskednek a munkámba, egy hagyományos kiadónál pedig evidens, hogy belepiszkálnak. Ami persze érthető, de én már csak ilyen fafejű vagyok.

Végül is érthető! Meg a borítót is úgy alakítod, ahogyan szeretnéd. Lesz könyvjelződ a könyveidhez? (Na jó, azért kérdezem, mert én szeretnék.:D)

Igen, lesz. Ami azt illeti, már van.

Uu


Az meg Takács Laci keze

Mi(k) a kedvenc könyveid?

Ez talán a világ legnehezebb kérdése. Iszonyatosan sok könyv van, amit nagyon imádok és ami nagy hatással volt rám, mégis, olvasóvá a Harry Potter sorozat "nevelt", úgyhogy még ennyi idő távlatából is azt mondanám, hogy a Harry Potter az örök kedvenc.

Ki(k) a kedvenc író(i)d?

Magyarok közül gondolkodás nélkül mondhatom, hogy Wass Albert. Külföldiek közül természetesen Rowling, de igazából nagyon sok tehetséges író van még, akiket szívesen olvasok. Aki YA témában ír, azt általában kedvelem.

Utolsóként üzenj valamit az olvasóidnak és a kezdő íróknak!

Az olvasókkal kezdeném. Először is szeretném nekik megköszönni, hogy adtak egy esélyt a Kavargó Rózsaszirmoknak. Természetesen még nem vagyok egy Tolkien, de igyekszem, és bízom benne, hogy folytatásról folytatásra egyre jobb leszek én is, és a könyvsorozat is. Szóval, köszönöm nekik, hogy ebben támogatnak és mellettem vannak, na meg azt is, hogy magyart olvasnak. A kezdő íróknak pedig azt üzenném, hogy tartsanak ki és ne akarják egyből a sikert. Egyszerűen csak írjanak, és egyszer azt veszik majd észre, hogy elkészült az első kéziratuk. Nekik sok-sok erőt és kitartást kívánok. Ez nem egy egyszerű "szakma", de minden nehézsége ellenére, én imádom.


Hozzátenném, hogy akik voltak a 3. Író-blogger-olvasó találkozón az  kaphatott a könyvjelzőből.

Itt a véleményemet olvashatod el a könyvről, itt pedig általam készített képeket nézhetsz a könyvről. Remélem nektek is megjött hozzá a kedvetek, hogy elolvassátok az írónő könyvét, ha pedig nem, olyan nincs, úgyhogy szerezzétek be!:D

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések