Julia RedHood: Lyra


Író: Julia RedHood
Cím: Lyra
Oldalszám: 199
Kötéstípus: - (ekönyv)
Kiadó: Smashwords

A tizennégy esztendős Rachel Lynn Greent a soha nem látott édesanyja elviszi az intézetből. Később egy férfihoz kerül, aki arra kényszeríti, hogy kamerák kereszttüzében lépjen túl gátlásain, s mutassa meg női mivoltát. Rachelnek el kell felednie korábbi életét, mialatt menekülni próbál szörnyű sorsa elől.



Értékelés

Julia RedHood könyvét simán tudnám a Rázós könyvek kategóriájába sorolni. Nem egyszer botránkoztam meg a története olvasása közben.

A tizennégy éves Lyra-t az édesanyja kiveszi az intézetből, majd eladja férfinek, akinél le kell vetnie gátlásait egy kamera előtt, de nem egyedül. Ugyanis maga mellé kapja a ugyanolyan idős fiút, Jamie-t. Első perctől kezdve jóba lesznek, és kitartanak egymás mellett. 
Vajon sikerül Lyra-nak kiszabadulnia? Túl tud lépni egy fiatal lány egy ilyen tragédia után?

Nagyon meglepődtem, hogy engem ez a könyv ennyire lekötött, és hogy milyen gyorsan tudtam haladni vele. Annyi érzés kavargott bennem a történettel kapcsolatban, hogy egyszer azt vettem észre magamon, hogy ökölbe szorított kézzel olvasok. :D Áh, nem voltam ideges, dehogy. :D

Sajnos volt egy kis baki, amit nehezen tudok elhinni, de a mai világban már minden elképzelhető, lehetséges. Volt pár dolog, amit időközben kitudtam deríteni, szóval emiatt, azért adok magamnak egy vállveregetést, de sok mindenre egyáltalán nem számítottam.
A Lyra kapcsán azt nagyon nehéz feldolgozni az olvasónak, hogy valóban létezik ilyen, és Julia RedHood kertelés nélkül leírta, hogy pontosan mi is történik.
Néhol picit csalódott is voltam, akadt néha pár ismétlődő motívum, de összességében még egy kis javítással nagyon szuper történetet lehet kihozni belőle. :)

Őszintén, a könyv: egyedi, merész, durva. Minden olyan olvasónak ajánlom, aki bírja a nehezebb témákat feldolgozó könyveket! 
De azért még mindig nehezen bírom felfogni, hogy az írónő, hogy volt képes ilyeneket tenni a főszereplőkkel, őszintén le a kalappal előtte. Én is akarok ilyen „kegyetlen” lenni! :D

A történetet itt tudod ingyenesen letölteni!

Kedvenc idézetek:

– Milyen lesz? Milyen érzés?
– Hát én… – Jamie elvörösödött a tanácstalanságtól. Hiszen honnan is tudhatta volna, milyen egy lánynak? – Vigyázok majd rád – a hajam alá tolta a kezét, s cirógatni kezdte a fülem mögött az ujjai hegyével.


– Vannak dolgok, amiket szerencsésebb magunkban tartani. – Miért?
– Hogy helyet adjunk a szépnek. Még itt is. Ahol minden csupa gyalázat.

– Rájöttem valamire Rachel Lynn.
– Mégis mire?
(…)
– Veled, akkor a legjobb csók, ha nem kötelező – sóhajtotta Jamie.

Ha már azokban sem bízhatunk, akik jólétünket akarják a bűnökkel szemben, akkor ki lehet a szövetségesünk?
– Mind a ketten megalázottak vagyunk – A szavai egyre halkultak.
– Megalázottak – suttogtam az ajkaira.


– Ez a legszebb érzés – mondtam.
– Micsoda?
– Hogy az árnyékod alatt lehetek.

– Most akarom – jelentettem ki. – Haladéktalanul.
– Imádom, hogy ilyen türelmetlen vagy.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések