A spanyol hercegnő - sorozatajánló (1.évad)



Tartalom:
A látványos sorozat Aragóniai Katalin életét idézi meg. Spanyolország gyönyörű, tizenéves hercegnőjét három éves korától arra nevelték, hogy az angol trón várományosa, VII. Henrik angol király legidősebb fiának, Artúrnak a felesége lesz. A 16 éves Katalin 1501-ben érkezik Angliába ragyogó udvarával, beleértve udvarhölgyét, Linát. Alig egy hónappal később Katalin és Artúr összeházasodnak, a lányból walesi hercegnő lesz, fél évvel később pedig özvegy, ami megkérdőjelezi királynői jövőjét.

Kategória:
történelmi, dráma

Szereplőgárda:
Charlotte Hope
Georgia Henley
Harriet Walter

ELŐZETES


Ajánló

Először nagyon furcsálltam a főszereplő lányt, de végül megkedveltem. Ugyan nekem még mindig Lizzy és Henrik király története varázsolt el jobban. Sokkal gonoszabb volt, és mocskosabb, mint ez. Ugyan ebben is megjelent az igazságtalanság, de legfőképpen az erősség, és a kitartás. Úgy érzem ebben az évadban elégtételt vehettünk végre, ugyanakkora szívem jobban vágyott a hazugságokra. Persze itt is volt pár, de nem éreztem akkora erősnek, mivel láttam, hogy valamilyen szinten szívből jött nekik ez a "védelem" így ezt megtudtam érteni. 
De ettől függetlenül örültem, hogy végre kimondhattam, hogy: végre.
Ezek mellett észrevettem azt, hogy a második évada sok mindent fog nekünk hozni, hiszen az utolsó pár részeket megnézve rájön az ember, hogy itt valami brutális várható a következő részekben. Sőt szerintem egy veszekedéshalmazt is fogunk kapni.
Ha értékelnem kellene, akkor gyengébbnek éreztem ezt az évadot, ugyanakkor erősnek is, hiszen végre megkaptam, amit eddig akartam. (Nyugalom csak egy halál... Nem nem vagyok gonosz, dehogy. :DD) 
Amikor vége lett az utolsó résznek így néztem, hogy ez most mi, de szerencsére jön a folytatása így remélem az eddigi részeknél is felülmúlja magát. (Az volt az én szerencsém az utolsó résszel, hogy mielőtt kijött azelőtt két nappal kezdtem el az évadot, így szerencsére nem kellett sokat várnom.)
Előző évadokhoz képest a karakterváltoztatások nagyon tetszettek:
Margaret Baufort tényleg egy nagyon hasonló személyiséget kapott. Még Lucy is feltűnik a Narniából, aki szerintem nagyon ideillő személyiség volt. VII. Henrik szintén hasonlított a fiatalabbik énjére, akár csak Maggie Pole. Igaz sokkal magasabb lett Maggie, de szerintem arca nagyon jó hasonlóság van. Arthur hercegre még rá is kerestem és brutálisan nagy a hasonlóság. Szóval ezek a kis apróságok, csak pluszt adtak a sorozathoz.:) Ráadásul kicsit utána is néztem a királyoknak/királynéknek és boldogan tapasztaltam, hogy egy olyan valós részt beleraktak a történetbe, ami kissé meg is határozza a történetet.

Őszintén kíváncsi vagyok a folytatásra, egy kis igazságtalanságra vágyom, egy kis háborúra. Gonosz vagyok, de úgy érzem a Tudorok már jobbak nem lesznek, de azt hiszem ez így van jól.
Csak ajánlani tudom a sorozatot, viszont, ha elkezded, akkor érdemesebb A fehér királynéval kezdened, aztán a A fehér hercegnővel folytatnod és utána rátérned A spanyol hercegnőre. Ugyan szerintem külön-külön is lehet nézni őket, de még is jó, ha az ember fel tudja venni a fonalat, és tudja miről van szó.

Csak ajánlani tudom, mert én imádtam és még mindig imádom! <3

Nem akarok spoilerezni, ezért ha még nem láttad a sorozatot, akkor lapozz lejjebb és a képekbe nézz bele! :)

SPOILER

Teljesen kész voltam Henrik anyjától, és mikor meghalt én csak mondtam, hogy: megöltél két ártatlan gyermeket, meg saját irhádat mentetted, akkor itt van, amit te megérdemelsz! Ez volt azt hiszem a sorozatban az egyik kedvenc jelenetem, mert már teljesen az idegeimen táncolt ez a nő. Ugyanakkor tudom, hogy ő volt az, aki nagyon sok szálat mozgatott ebben a történetben.
Másik halál az Lizzy királynő: nagyon szerettem az ő történetét, de ugyanakkor mikor meghalt a gyereke, akkor eszembe jutott az átok. Féltette a fiait, de egy fia és egy lánya bánta az egészet. Azt, hogy most valójában lesz-e majd fiú utód, meglátjuk!
Ezek a babonák szerintem, akkoriban elterjedtek, de még is próbálták megvalósítani őket úgy, hogy talán igaz legyen, de mégsem. Mintha létezett volna átok, de mégsem.
Amikor Katalin azt találta ki, hogy mégsem hálták el a szüzességét Arthurral, azt teljes mértékben megtudtam érteni, hiszen nagyon szerette Harryt, de ennek ellenére mindent megtett azért, hogy Arthurral is jó kapcsolatot ápoljon. Arthur amúgy sem lett volna képes egy királyságot vezetni, maximum Katalin tudná, de akkor megint ott jártunk volna, mint az előző évadban: Lizzy irányította tulajdonképpen Henriket. De szerencsére fordult a kocka. 
Kicsit utánanéztem Harrynek, azaz VIII. Henriknek és olyan kis apró dolgokat találtam, amik között remélem, hogy lesz olyan, amit tényleg megvalósítanak. 

SPOILER VÉGE

Nézzünk hát pár mondatot:
Megjelenik Boleyn Anna is, és hát eléggé szép kis csatározások várhatóak Harry és Katalin között.



1533. július 11-én a pápa kiadott bullájában kimondta, hogy Katalin és Henrik házassága érvényes és nem engedélyezi a király újabb házasságát. Ha esetleg mégis megtenné, az ebből a frigyből született gyermekek mind törvénytelenek lesznek.
(Szóval: akkor most lesznek fiú utódok vagy nem? :o) 

Henrik akkoriban Boleyn Anna udvarhölgynek udvarolt, aki öregedő, ájtatoskodó hitvese, a királyné szöges ellentéte volt. Ez a kapcsolat még inkább növelte a király és felesége közötti feszültséget. Henrik végül rászánta magát, hogy érvénytelenítse a Katalinnal kötött házasságát, azzal az ürüggyel, miszerint a királyné nem szűzen ment nőül hozzá, ugyanis az asszony előbb Henrik bátyjának, Artúr walesi hercegnek volt a hitvese négy hónapig, a herceg haláláig. (Katalin megesküdött arra, hogy nem hálta el első házasságát, férje gyenge egészségi állapota miatt, amin a pápai diszpenzáció is alapult.)

(És valójában a király beleegyezett a pápai diszpenzációba.)
Henriknek Blounttól született egy törvénytelen fia, Henry FitzRoy, ő azonban fiatalon elhunyt, megakadályozva ezzel a királyt, hogy lehetőséget adhasson neki a trón utódlására. Boleyn Anna férjeként állítólag rövid viszonyba bonyolódott felesége egyik unokatestvérével, Lady Margaret (Madge) Shelton udvarhölggyel is.
Forrás: Wikipédia 

Szóval igazából mindenkivel. Na, de Harry. Oké, jó lesz a második évada is!:DDD

Hát ezeket elolvasva, komolyan boldog lettem.:D

Képek a sorozatból











Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések